Undorító mocskot fényképeztek a vendégek az új egri McDonald's konyhájában

Kpsvr 2022-06-13 13:06:00
Napi több egycsillagos értékelést gyűjt be a gyorsétteremlánc legújabb egri egysége, amely most éppen 1,3 csillagon áll a Google szerint.

Noha május első felében óriási érdeklődés közepette nyitott meg a McDonald’s második egri egysége, már a nyitást követő napokban kiderült, hogy a várakozás ellenére meglepően nagy az elégedetlenség a gyorsétteremlánc új létesítményével kapcsolatban  - írja laptársunk az egriugyek.hu.

Amikor a McDonald's Magyarország a hivatalos Facebook-oldalán bejelentette, hogy Egerben új helyszínen, a nagylaposi Tesco-parkolóban várják a gyorskajákra fogékony vásárlóközönséget, máris számtalan negatív hangvételű hozzászólás érkezett az étteremlánc posztja alá. Ezekben a legtöbben a kiszolgálás lassúságára panaszkodtak, volt, aki a nyitóhétvégén 40-60 percet várt az ételére, az egyik kommentelő inkább visszakérte a pénzét, és átment az egyik konkurens gyorsétteremlánc szinte szomszédos egységébe, de olyan is előfordult, hogy egy autós vásárló hiányosan kapta meg a rendelését, amit már csak otthon vett észre. Azóta már tudjuk, hogy ezekből a véleményekből toposzok lettek, máig ezek miatt érkezik a legtöbb panasz a várva várt egri gyorséttéremre.

Aztán a múlt héten egy olvasó azzal kereste meg az Egri Ügyeket, hogy szerinte – az elszúrt rendelések és a botrányosan hosszú kiszolgálási idő mellett – a higiéniával is nagyon komoly gondok vannak. "Elképesztő mocsok és piszok van az étterem étkező részén és a konyhában is" – írta Gyuri nevű olvasó, soraihoz pedig valóban nem túl bizalomgerjesztő képeket is csatolt. Gyuri a levele alapján teljesen kiakadt a látottaktól, arról írt, hogy panaszát az étteremben lőtt képekkel együtt a Nébih-hez és az amerikai anyacéghez is el fogja juttatni.

Gyuri az étterem Google-értékelései között is megosztotta a véleményét, ráadásul a képekkel együtt. Ekkor állt neki végigbogarászni a szwrzkesztőség az új egri gyorskajáldáról megfogalmazott véleményeket, rengeteg panaszos üzenetet tettek már közzé a nagylaposi McDonald's oldalán, napi rendszerességgel érkeznek a negatív kommentek és az egy csillagos értékelések, az új egri étterem akkor éppen 1,2 csillagon állt – azóta felküzdötte magát 1,3-ra, de nyilván kérdéses, hogy ilyen tendencia mellett meddig marad ez így.
 
A tapasztalataikat megosztó vásárlók többek között fejetlenséget és káoszt, többen "csigalassú" és "nagyon gáz" kiszolgálást, időnként másfél órát meghaladó várakozási időt, elszúrt rendeléseket, illetve "ócska, paraszt" alkalmazottakat emlegetnek. Ezek a vélemények, valamint Gyuri képei jó apropót adtak arra, hogy megkeressék a McDonald’s Magyarországot, pontosaban annak PR-ügynökségét, a Noguchi & Peters Kft.-t, akik ugyan nem siették el a válaszadást (több mint egy hét kellett ehhez), de elvileg ki kellett vizsgálniuk az ügyet, ami persze időbe telik.


 
Ezeket a kérdéseket küldték el nekik:

  • Mivel tudják magyarázni a képeken látható állapotokat?
  • Elfogadhatónak tartják, hogy ilyen körülmények között készüljenek a felszolgált ételek? Önök jó érzéssel tudnának fogyasztani egy ilyen étteremben?
  • Milyen gyakran takarítják a McDonald’s éttermeinek konyháit, illetve étkező részeit?
  • Mivel tudják magyarázni a lassú, olykor félórás-órás kiszolgálást, és hogy a vendégek többször sem azt kapják, amit rendelnek?
  • A McDonald’s más létesítményeit is érik ilyen panaszok, vagy ez kifejezetten erre az étteremre jellemző?

A konkrét kérdésekre, a válaszok már nem voltak ennyire egzaktak. Először is arról tájékoztattak, hogy a beszámoló és a fotók alapján észlelt helyzet élelmiszer-biztonsági veszélyt nem jelent, viszont szeretnék leszögezni, hogy a fotókon látható gyakorlat a McDonald’snál teljes mértékben elfogadhatatlan. Mint írják, az éttermeikben szigorúan szabályozzák és rendszeresen ellenőrzik a tisztaságra és a higiénére vonatkozó gyakorlatokat, folyamatos feladat a területek tisztán tartása.

A fotókon látható állapotok a rendszerünktől idegenek. A hazai McDonald’s éttermekben az élelmiszerbiztonságra és minőségbiztosításra kiemelt hangsúlyt fektetünk. Ezen a területen alkalmazott gyakorlataink az iparágon belül is kiemelkedőek, melynek során az egyik legszigorúbb nemzetközi élelmiszerbiztonsági rendszert alkalmazzuk. Munkatársainkkal szemben a magas minőség érdekében szigorú elvárásokat támasztunk, kollégáinkat folyamatosan képezzük, oktatjuk. Szigorú sztenderdjeink betartását, az említett gyakorlatok magas szinten történő megvalósítását rendszeres külső és belső auditokon ellenőrizzük. – közölte a McDonald’s a PR-ügynökségén keresztül az Egri Ügyekkel.

A válasz legfontosabb részét a levél végén helyezték el.

"Megkeresése alapján az újonnan megnyitott egri éttermünkben megfigyelt egyedi, elszigetelt esetet kivizsgáltuk, a szükséges intézkedéseket haladéktalanul megtettük" – írták.

Az Egri Ügyek visszakérdezett, hogy pontosan mik voltak ezek a McDonald’s által emlegetett, haladéktalanul megtett "szükséges intézkedések", erre azonban egyelőre nem kaptak választ. Természetesen, amint befut, olvasóinknak is beszámolunk majd erről.

Közben egy másik olvasó is jelentkezett: Zoltán a leveléhez még egy videót is mellékelt, amelyen a gyalog és biciklivel érkező vendégek a McDonald’s egyik munkatársával vitatkoznak a nagylaposi egység drive kiszolgáló része előtt, mivel nem hajlandóak kiszolgálni őket. Zoltán a kérdésünre elmesélte, hogy múlt péntek este a barátnőjével szerettek volna mekizni egyet: ő biciklivel érkezett a belvárosból, míg a párja busszal jött utána. Mint mondja, pár csapat fiatal már útközben figyelmeztette, hogy inkább ne is fáradjon, úgysem fogják kiszolgálni.

Közben megérkezett a párom is, beálltunk a sorba az autók mögé, és haladtunk előre. Érkeztek folyamatosan mások is (busszal, taxival, biciklivel, gyalog), de ugye gyalogosan közelítették meg a drive-ot. Odaérve a rendelőoszlophoz, gond nélkül, leadtuk a rendelést, meg is lepődtem, de örültem, és úgy gondoltam, hogy akkor a fiatalok, akik szembejöttek velem, biztos idiótán viselkedtek. Mögöttünk is két gyalogos, busszal érkezett vásárló volt, odaálltak, rendeltek, és azt a választ kapták, hogy nem járművel jöttek, ezért nem szolgálják ki őket. Rimánkodtak egy darabig, bennem folyamatosan ment fel a pumpa, és mondtam, hogy oké semmi probléma és odaadtam nekik a biciklimet.

Zoltán szerint azonban a McDonald’s dolgozói ekkor sem voltak hajlandóak kiszolgálni sem őket, sem azokat, akik mögöttük álltak a sorban. Az olvasó ekkor kapta elő a telefonját, és készítette a szerkesztőségnek eljuttatott videófelvételt, mert – mint mondja – rettenetesen sértőnek és megalázónak találta a szituációt. "Mivel nem tudtam volna elfogadni, hogy én eszem, ők meg nem, inkább mondtam a páromnak, hogy menjünk haza, és így is tettünk, így nem tudom, mi történt még ezután, de aznap este jópáran éhesen feküdtünk le, az biztos" – fejezi be a történetet.

Ugyanez a sztori egyébként egy másik szemszögből is meg van örökítve a Google-értékelések között. Az itt közölt hozzászólásból az derül ki, hogy a McDrive-nál a bicikliseket is rendesen csuklóztatták aznap este.

Péntek éjjel az egyetlen nyitott étterem kb. a városban. Többen álltak sorban gyalog a drive-ban, őket nem szolgálták ki. Mi biciklivel voltunk, erre a manager hölgy azt mondta, hogy oké. Ehhez képest a rendelésünk senki nem vette fel, amikor pedig ezt 20 perc után szóvá tette egy másik biciklis csapat (teljesen kulturáltan), a manager biztonsági őrt hívott, hogy feltartjuk a sort. A sorban előttük 4-5 kocsi állt, aki szintén nem kapott rendelést, szóval ez szimplán hazugság volt. Amikor Megkérdeztem, hogy ha hívok egy taxit felveszik-e a rendelésünk, a válasz az volt, hogy majd meglátjuk

– írta Dániel, aki értékelésében aztán még odadobált néhány bóknak nem nevezhető jelzőt ("inkompetens, béna és bunkó"), amelyekkel a személyzetet illette.

Bár nem sűrűn látogatom a gyorsétteremlánc étkezdéit, a McDonald's egy korábbi közléséből én is úgy tudom, hogy a drive-ablakoknál kerékpárral lehet rendelni, csak gyalogosan nem. "Biztonsági okokból a drive ablakoknál kizárólag az autóval, motorral, vagy biciklivel érkező vendégeinket tudjuk kiszolgálni. Gyalogos vendégeinket arra kérjük, hogy elvitelre történő értékesítést is folytató éttermeinket, vagy házhoz szállítás szolgáltatásunkat vegyék igénybe" – írta korábban a McDonald's egy posztja alatt.

Ám mivel a nagylaposi étterem értékelései között többen is arra panaszkodnak, hogy biciklivel sem szolgálták ki őket, újra a McDonald's ügynökségéhez fordultam, arra voltam kíváncsi, hogy amennyiben ez még mindig így van, miért tagadják meg többször is a biciklisektől a rendelés lehetőségét az új egri létesítmény McDrive részlegében. Levelemet kedden küldtem el, választ mostanáig nem kaptam, ám amennyiben befut, természetesen arról is beszámolok majd.

 

Borítókép és fotók: Egri Ügyek / olvasói fotók

Via: Ugytudjuk.hu

Szólj hozzá!

Öten támadtak a kiránduló családra Siófokon

A verekedők közül csak egy fiatal fiút sikerült beazonosítani.

Karakószörcsöki drogos őrjöngött a vasútállomáson

A gyorsteszt többféle kábítószert is kimutatott nála.

"Magyarország előre megy..." Újabb történelmi mélypont: 404 forintba kerül az euró

Napról napra értéktelenedik el a magyar fizetőeszköz az euróval szemben.

KSH: Több, mint 500 ezer forint volt áprilisban az átlagkereset. Önnek is?

Vajon a kaposváriak többsége is érzi, hogy félmilliót keres?

155 meztelen fürdőzőről készített fotót és videót a vasi férfi

Négy éven keresztül készített felvételeket a fürdő öltözőjében.

Katona akart megerőszakolni egy terhes nőt Miskolcon - megszólalt a férj is

Egy 25 hetes terhes nőt akart megerőszakolni egy katona Miskolcon. A támadást látta egy járókelő is, aki nem segített. A támadót elfogták, az ügyészség nyomoz az ügyben.

VIDEÓ - Hajszálon múlt a tragédia a Vörösmarty és a Füredi utca kereszteződésénél

Nagy sebességgel érkezett meg a Vörösmarty és a Füredi utca kereszteződéséhez az a kaposvári 20 éves férfi, aki majdnem elütött egy görkoris lányt és a kísérőjét. Hajszálon múlt a tragédia, melyet az esetet rögzítő autós dudálása is segített megakadályozni. Az ámokfutó megállás nélkül továbbhajtott, de elkapták.

Több napig leáll a Vodafone néhány szolgáltatása

Még a számlát sem lehet majd befizetni. A cég azt ígéri, a telefonhívás és az internet menni fog. Mutatjuk a részleteket.

Egy alkalmazott lopott el több millió forintot a siófoki benzinkút páncélszekrényéből

Részmunkaidőben dolgozott a büntetett előéletű árufeltöltő, aki a hatmilliót a szemét közé rejtette.

Hidraulikacsővel verte meg haragosát a somogysárdi férfi

Könyöktöréssel ért véget az utcai szóváltás.

Petőfi szobrának képét manipulálva hívják harcba a kárpátaljai magyarokat Ukrajnában

Az ungvári Petőfi Sándor szobrot alakították át ukrán katonává egy képszerkesztő programmal, hozzá félig orosz, félig ukrán feliratot mellékelve.

Elhunyt egy magára hagyott csecsemő - emberölés miatt nyomoz a rendőrség

A Márfa szőlőhegyén csütörtökön délután találták meg az életben lévő újszülöttet, aki később elhunyt.

Részegen, bottal fenyegette diákjait a pedagógusnapon kitüntetett tanár

A kitüntetést átadó Nemény András polgármester szerint vizsgálat folyik az ügyben.

Fontos ellentámadást indítottak az ukránok

Az izjumi orosz hídfő felszámolására indult ukrán támadás, ha sikeres, az ukrán hadsereg megakadályozhatja Donbasz elfoglalását.

Átment a piroson és a sorompót is letörte az autós Sántosnál

A sántosi vasúti átjárónál nem bírta kivárni, míg elhalad a vonat.

Öngyilkosságba segítette szobatársát a somogyi szeretetotthon lakója

Fagyállót ittak, mert mindketten meg akartak halni, ám csak egyiküknek sikerült.

Meghalt a 8 órára buszban felejtett óvodás kislány

Meghalt az a négyéves kislány, akit kedden több órára a tomajmonostorai óvodabuszban felejtettek.

Közel húszmillió forintnyi gyümölccsel verték át a gazdákat

Felvásárlónak adták ki magukat, kajszira, sárgadinnyére és cseresznyére szerződtek, ám eszük ágában sem volt fizetni.

Betontömböt dobott a kaposvári férfi a Sávháznál parkoló autóba

Korábban egy másik, a környéken leállított kocsit is megrongált.