A Kaposvári Közlekedési Zrt. még 2013-ban telepített 41 napelemmel működő járatjelző oszlopot a városba, melyeket azóta is ők üzemeltetnek. Az ellenőrzést távolról, a központból végzik, és hiba észlelése esetén hibaelhárítást rendelnek meg a rendszer „szállítójánál”. Hogy ki ez a szállító, azt levelükben nem részletezték. Azonban a legtöbb hibát szoftveresen, a központból orvosolni tudják. Elmondásuk szerint eddig egy darab bejelentés érkezett feléjük hibás kijelzőről.
Viszont amikor kimentek orvosolni a hibás készüléket, az addigra újra üzemképesnek bizonyult. Ez valószínűleg azért volt, mert „a kijelzők működését akkumulátorok, illetve az ezeket töltő napelemek biztosítják. Ebből kifolyólag sajnos a változó időjárásból eredő nem megfelelő fényviszonyok befolyásolják az eszközök működését azáltal, hogy a napelemek nem tudnak megfelelő energiát termelni az akkumulátorok teljes feltöltéséhez. Ezért előfordulhat, hogy bejelentéskor az eszköz nem működik, de az ellenőrzés során hibát nem tapasztalunk” – írja levelében a Kaposvári Közlekedési Zrt.
Szóval, ha nem működő járatjelzőt látunk, ne aggódjunk, mert ha kisüt a nap, minden jobb lesz. Ennek ellenére, ha nyáron, a verőfényes napsütésben is találnak olyan kijelzőket, amik nem működnek keressék meg a KPSVR.hu szerkesztőségét media@kpsvr.hu e-mail címen, illetve küldjenek bejelentést a Kaposvári Közlekedési Zrt. titkarsag@kkzrt.hu e-mail címére, vagy postai úton a Kaposvári Közlekedési Zrt. 7400 Kaposvár Áchim András utca 1 címre.
Szerző: Bogdán Erik
Fotó: Bogdán Erik