05. 06. HÉTFŐ
Magyar nyelv és irodalom
Visszanézve úgy gondolom a magyar volt a lehető legjobb tárgy, amivel csak kezdeni lehetett volna az érettségi hetet. A szabályok ismertetésekor még arról ment a diskurzus, hogy milyen szempontok mentén kell verset elemezni, hogyan kell hivatalos levélben megszólítani a címzettet, illetve a lehető legudvariasabb formulákat ismételgettük egymás között, nehogy valaki elfelejtse a jól begyakorolt mondatot: „Várom mielőbbi szívélyes válaszát.”. „Ady Endre szagot érzek!” – jegyezte meg a dolgozatokat osztó tanárunk, Ady halálának 100. évfordulójára utalva, ehhez képest Radnóti Miklós és József Attila versek összehasonlítása és Mándy Iván egyik novellájának elemzése közül választhattunk. A szövegértés a játékot, mint fogalmat elemezte. Maga a szöveg és a szöveghez tartozó kérdések is jóval nehezebbek voltak, mint az előző években. Ady-tekintetben hoppon maradtunk, mégis a többségünk elégedetten távozott.
05. 07. KEDD
Matematika
A hétfői jókedvünk maradványát hamar felőrölte a matematika érettségi első része, a másodikról nem is beszélve. A végére pedig belefulladtunk saját könnyeinkbe. Délután, a nem hivatalos megoldókulcs megjelenése után az osztályunk Messenger csoportjában számolgattunk a lehetséges pontjainkat, vagyis pontosabban azt, hogy vajon megvan-e a kettes – ami a százból 25 pont –, vagy mehetünk-e egyáltalán szóbelizni, amihez 13 pontot kell összekaparni. Akkora felháborodást keltett a középszintű érettségi nehézsége – ami körülbelül egy emelt érettségi szintjével is vetekedhetett volna –. hogy még egy több ezrek által aláírt petíció is született. Amiből ugyan nem lett semmi, de ez is jól mutatja mennyien voltak felháborodva, és elkeseredve.
05. 08. SZERDA
Történelem és állampolgári ismeretek
Én kifejezetten boldogan távoztam tizenegykor az épületből, a töri feladatsor leadása után, akkor még nem sejtettem, hogy az elmúlt évek legtöbb port kavaró érettségijén vagyok túl. A nehézségéhez képest ugyanis jónak éreztem a feladatokat és a megoldásaimat is. Már otthon voltam, amikor az a hír látott napvilágot, hogy az érettségit megelőző este kiszivárogtak az esszék témái: középkori uradalom, Trianon, Szent István, és a Sztálini propaganda. Órákig sírtam a stressztől, értelmetlennek éreztem az egész napot, a fáradtságot, a készüléssel töltött órákat. Több kérdés is keringett bennem: „Mi van, ha újra meg kell írnunk a törit?”, „Mi van, ha újra kell írnunk az egészet?”. Idegesen vártuk mindannyian a fejleményeket, egészen estig, mikor az Oktatási Hivatal oldalán azt olvashattuk, az érettségit nem kell megismételnünk. A kiszivárogtató az óta beismerő vallomást tett, a rendőrség "Történelmi bukás" címen hozta le az esetet.
05. 09. CSÜTÖRTÖK
Angol nyelv
A németet tanulóknak pihenőnap, az angolosoknak az eddigi évek legkönnyebb feladatsora.
Az osztálytársaim boldogan mesélték, hogy még a levelek is könnyen mentek, sokan a vége előtt bőven be tudták adni, nem okozott számukra gondot. Egy könnyű nap az előző feladatsorok drámái után, azonban számomra még vissza volt egy nagy kihívás, még egy nagy hajrá a vége előtt.
05. 10. PÉNTEK
Német nyelv
Én úgy éreztem, hogy egy nagyon nehéz feladatsort kaptunk idén. Erre rátett egy lapáttal az elmúlt évek egyik legnehezebb hallott szövegértése, ami sokunkon kifogott. A csoporttársaim nagy része siralmas eredménnyel zárta a napot, de igazából sorstársaim nagy része már a kérdéssor átfutása után temette az egész írásbelijét. A hét fáradtsága, és ez a gyomros, amit német érettséginek csúfolunk eleget tettek azért, hogy végül szomorúan távozunk a teremből. A héthez passzoló, erős zárást láthattunk.
Én így éltem meg az idei érettségi írásbeli részét, a szóbeli és végül az érettségi bizonyítvány kiosztása még vissza van. Nektek hogy ment az érettségi?
Szerző: Vass Karina
Illusztráció: Sükösdi Bence