Már Kaposváriakat is támadnak a csalók az E.ON nevében

2020-01-28 11:59 | #Kaposvár

Több olvasónk jelezte, hogy csalásgyanús leveleket kap az E.ON-tól. Egy héttel ezelőtt jelent meg a hír, hogy visszaélnek az E.ON nevével, de eddig nem érkezett hír, hogy Kaposváriakat is támadnának.

Január 17-én jött a hír, hogy az E.ON nevében csalók küldenek fizetésre felhívó leveleket. Eddig Kaposvárról nem tudtunk ilyen esetről, de most több kaposvári olvasónk is jelezte, megkapták a leveleket. 

Hamis e-mail.

A képen a következők lehetnek: szöveg

Nem stimmel szinte semmilyen adat, amit feltüntetnek. Az E.ON kiadott egy közleményt az üggyel kapcsolatban, hogy mire figyeljenek az ügyfelek, ha furcsa tartalmú levelet kapnak.

Furcsa helyre mutat a link:

A képen a következők lehetnek: szöveg

 

E.ON közleménye az esettel kapcsolatban:

Csalók küldenek a nevünkben az E.ON elektronikus számlaértesítőihez hasonló e-maileket és ezzel próbálják elérni, hogy különböző, általában alacsony összegeket utaljanak át nekik. A megtévesztő e-mailekben több hivatkozás is az E.ON oldalára vezet, ami az átverési kísérletet különösen hihetővé teszi. Ugyanakkor alaposabban megnézve a helyesírási hibák, furcsa megfogalmazások gyorsan szemet szúrhatnak. Arra kérjük ügyfeleinket, hogy kiemelt óvatossággal járjanak el átutalási megbízásaik teljesítése során.

 

Mire figyeljen?

  • Válasszon erős jelszót az e-mail fiókjához, ami kis- és nagybetűt, valamint számot is tartalmaz.
  • Mindig ellenőrizze a számlán lévő adatokat, hogy valóban megegyeznek-e az Ön azonosítóival.
  • Online számlafizetésnél az Online ügyfélszolgálaton keresztül mindig az e-portal.eon-hungaria.com szerepeljen a böngésző címsorában.
  • A csalók a korábbi Online ügyfélszolgálat megjelenését használják. Ha véletlen a linkre kattintott és a régi felület jelenik meg, akkor biztosan adathalászatról van szó. A megújult Online ügyfélszolgálati oldalt megtekintheti az eon.hu honlap jobb felső sarkára kattintva.

Mit tegyen, ha kattintott a hivatkozásra?

  • Ha mégis kattintott a hivatkozásra és megadta Online ügyfélszolgálati jelszavát a megjelenő oldalon, mielőbb módosítsa azt.
  • Ha van olyan felület (közösségi média, e-mail küldő, banki stb.) ahol ugyanezt a jelszót használja, akkor ott is feltétlenül adjon meg új jelszót.
  • Ha fizetési adatokat adott meg, kérjük, vegye fel a kapcsolatot bankjával.

Milyen lépéseket tettünk?

Az E.ON semmilyen módon nem kapcsolódik az ismeretlen csalók által kiküldött levelekhez, így arról sincs információnk, hogy pontosan kik és hányan kaphatták meg azokat. A csalók ügyfeleinknek és nem ügyfeleinknek is egyaránt küldenek adathalász leveleket. Az E.ON rendszereit nem érte támadás.

  • A személyes adatokat biztonságosan kezeljük, azokat illetéktelen személyeknek nem adjuk át.
  • Minden esetben megtesszük a szükséges óvintézkedéseket.
  • A tudomásunkra jutott adatok alapján igyekszünk a rendelkezésünkre álló eszközökkel az adathalász oldalakat mielőbb jelenteni.
  • Megtettük a szükséges jogi lépéseket és ismeretlen tettes ellen büntetőeljárást kezdeményeztünk.
  • A tudomásunkra jutott esetekben tájékoztatjuk ügyfeleinket.

Megkerestük az E.ON-t, hogy bővebb tájékoztatást kérjünk az üggyel kapcsolatban. Válaszukat változatlan formában tesszük közzé:

Tisztelt Szerkesztőség!

 

Köszönjük a megkeresést.

 

Az ismeretlen támadók által küldött, vállalatunk elektronikus számlaértesítőit utánozni próbáló e-mailekkel kapcsolatos megkeresést sokszor nem is ügyfeleink kapják, hanem olyan felhasználók, akik nem is állnak velünk szerződésben. A csalók azt próbálják elérni, hogy különböző, általában pár ezer forintos összegeket átutaljanak számukra. Az E.ON – más nagyvállalatokhoz hasonlóan - folyamatosan  felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy körültekintően járjanak el a számlázással kapcsolatos leveleket illetően. A csalók az E.ON logójával visszaélve próbálnak kicsalni pénzt részben ügyfeleinktől, illetve olyan személyektől is, akik nem ügyfeleink. Az E.ON rendszereit nem érte támadás.

 

A megtévesztő e-maileket különféle e-mail címekről küldik, ezért szeretnénk kiemelni, hogy az E.ON mindig az alábbi módon kommunikál ügyfeleivel a számlázással kapcsolatos ügyekben:

  • az E.ON által kiküldött valódi számlaértesítő e-mailek a noreply@eon.com címről érkeznek;
  • az E.ON az ügyfeleit mindig a saját nevével szólítja meg;
  • az e-mail aláírása (Üdvözlettel: E.ON Ügyfélszolgálat) felett egy beágyazott Youtube videó található a bankkártyával történő fizetésről;
  • a fizetési felület címe, amennyiben E.ON oldaláról lép az ügyfél a Simple Pay fizető oldalára: https://e-portal.eon-hungaria.com/otpsimplepay/

Az alábbi cikkben minden ezzel kapcsolatos fontos információt részletesen is elérhetővé tettünk:

https://www.eon.hu/hu/rolunk/sajtoszoba/hirek/csalok-kernek-atutalasokat.html

Illetve az alábbi figyelmeztetés jelenleg is aktív, első helyen szerepel az E.ON weboldalán:

https://www.eon.hu/hu/rolunk/sajtoszoba/hirek/figyelmeztetes-adathalaszatrol.html

Reméljük, a fentiekkel segítségére tudtunk lenni. E mellett engedje meg, hogy még egy forrást is a figyelmébe ajánljak. Épp a napokban jelent meg egy nagyon jó összefoglaló a témában. Többek között a NAV és a PayPal nevével is visszaélnek a csalók:

https://24.hu/tech/2020/01/21/akar-hitelt-is-vehetnek-fel-a-neveben-a-csalok/

Remélem, a fenti információkkal segítségére tudtunk lenni!

kpsvr