A portál úgy fogalmaz, hogy a „KTI egyik Volános eredetű elvtársa” javasolta a járatritkítást és az áttérést a buszos közlekedésre.
A kormánynak tetszik a mellékvonalak bezárása, hiszen rövidtávon sokkal olcsóbb, mint milliárdokat elkölteni a vasútfejlesztésre. Somogyban a Siófok–Kisbárapáti, Barcs–Gyékényes, és a Nagyatád–Somogyszob vonalakat érinti a változás.
Ormai István, Nagyatád polgármestere, tiltakozik a Nagyatád-Somogyszob vonal megszüntetése ellen – számol be az atadhir.hu.
Ormai az államtitkárnak küldött levelében azt írja: "Ezt az elképzelést megalapozatlannak, célszerűtlennek és rossz megoldásnak tarjuk. … Az érintett vasútvonal fenntartása, a szolgálat működtetése továbbra is szükséges maradna, ugyanakkor az autóbuszos közlekedésre az utasok fel- és leszállására nem alkalmas sem a nagyatádi, sem pedig a somogyszobi vasútállomások előtt lévő terület."
A Nagyatád-Somogyszob 16 vonatpárjából mindössze 1 maradna, a többit buszokkal oldanák meg.
A polgármester azt is megjegyzi, hogy a járványügyi megközelítés szintén értelmezhetetlen, hiszen az autóbuszon semmivel sincsenek kedvezőbb utazási feltételek, mint vonaton.
Pontosan ismerjük a vasútvonal kihasználtságát és szerkezetét, továbbá az annak átszervezésére tett kísérleteket 20 évre visszamenőleg, hangsúlyozta Ormai István. Ez alapján kijelenthető: nincs realitása az autóbuszos közlekedésre való áttérésnek – idézi Ormai szavait a portál.
"Egy ilyen változtatás jelentősen rontaná az emberek utazási feltételeit. Egyébként pedig a mostani 16 vonatpár kifejezetten a munkába és az iskolába járás, valamint a távolsági vonatok elérése céljából közlekedik" – áll a levélben.
A Fidesz még 2007-2010 között ellenzékben óriási balhét csapott, jogosan, a szárnyvonalak megszüntetése ellen, amit a Gyurcsány-kormány kezdeményezett, de sikerült megakadályozni. Most az Orbán-kormány ugyanazt meglépi, amivel ők fogják ellehetetleníteni a vidéket.
kpsvr
Borítókép: Atádhír