Régen túl vagyunk azon a ponton, ahol még tartható lenne a 480 forintos literenkénti ársapka - mondta.
Az ársapka megjelenésével már eddig is fogyasztás növekedés következett be. Ehhez társul az, hogy Ukrajában megsemmisítették a finomítókat, Schwechaton leállt a finomító és Pozsonyban is problémás a finomítás.
A MOL vezér beszélt arról is, hogy az import megszűnt, egyedül az ÖMV hoz be a saját kútjaihoz üzemanyagot. Magyarországon pedig a benzinkutakhoz került dízel üzemanyag 15%-a eddig is import volt.
A cégvezető felhívta a figyelmet, hogy augusztusban a százhalombattai finomító részleges leállása miatt - amire karbantartás miatt lesz szükség - biztos, hogy hiány fog fellépni. Ilyenkor ugyanis előre szoktak termelni, azonban az ilyenkor szokásos mennyiség mindössze ⅓-a áll rendelkezésre.
Biztos, hogy az állami stratégiai készletből kell kérnünk - mondta Hernádi.
Aki azt is hozzátette, hogy ezt a készletet is vissza kell pótolni, ez azonban már nehéz feladat lesz.
Hernádi arról is beszélt, hogy az üzemanyag áremelés nem a háborúval kezdődött, az ágazatban már az ukrán-orosz háború előtt emelkedni kezdtek az árak.
Borítókép: Hernádi Zsolt és Orbán Viktor / Túry Gergely
Via Ugytudjuk.hu