Akkor bizonyára neked való a rendezvényszervező szakma, ahol sokféle ötletes eszközt is felhasználhatsz a munkádhoz. Egyik ezek közül a moodboard: ismerkedjünk meg vele közelebbről!
Moodboard a rendezvényszervezésben
A moodboard – magyarul hangulattábla – számos szakma esetében szerepet kap, de mi most konkrétan azt nézzük meg, hogyan lehet a rendezvényszervezésben hasznát venni. A tábla létrehozásához igazán kreatívnak kell lenni: de ez nem jelenthet gondot az ezen a területen dolgozóknak.
Ha jobban belegondolunk abba, hogy a rendezvényszervező mit csinál nap mint nap, megállapíthatjuk, hogy kreatív koncepciókat gyárt, majd pedig azokat megvalósítja. Ehhez a feladathoz pedig remek segítséget jelent egy moodboard, amelyen képek, rajzok, ábrák, grafikák, szövegek, feliratok, jelszavak, és ki tudja még, mi minden szerepelhet!
A moodboard hangulatot áraszt, amivel egyszerűen ki lehet fejezni azt, ami a fejünkben van. Segít láttatni másoknak is az elképzeléseinket, ugyanakkor módot ad arra is, hogy tisztázzuk másokkal, mit értünk bizonyos fogalmakon.
Ha például szafari hangulatot vagy retró hangulatot szeretne teremteni egy ügyfelünk az évzáró céges vacsorán, megjeleníthetjük a koncepciónkat a hangulattáblán. Hamar kiderülnek így, mik lesznek az uralkodó színek a rendezvényen, milyen dekorációban érdemes gondolkodni, milyen kiegészítők válnak szükségessé.
Hogyan készítsünk moodboardot?
A tábla elkészítéséhez nem kell nagy kézügyesség, inkább csak kreativitás. Készíthetjük papíralapon is: vághatunk ki magazinokból, prospektusokból képeket, feliratokat, és ezeket ízlésesen elhelyezve a táblán hamar kialakul a kreatív terv.
Napjainkban azonban gyakoribb az online moodboard: az interneten rengeteg képszerkesztő programot találunk, amelyek segítségével könnyen létrehozható a vizuális koncepció. A legismertebb eszköz a Canva, de az InDesign is jó, ha értünk a használatához.
Fontos, hogy egységes legyen a montázs: használjunk azonos szín- és formavilágot! Adjunk címet a művünknek! Legyen egyértelmű, mit szeretnénk megjeleníteni, milyen hangulatot akarunk sugározni, milyen üzenetet szánunk a rendezvénnyel a közönségünknek.
Tippek a gyakorlati felhasználásra
Sok olyan rendezvény van, ahol a moodboard szerepet kap. Tipikus példa használatukra az esküvő, ahol a hangulattáblával remekül meg lehet jeleníteni a dizájnelemeket, a színvilágot: segít kialakítani az összképet.
Nagyon jó szolgálatot tesz ez a kreatív eszköz akkor is, ha egy kulturális rendezvényt kell szerveznünk, és keressük, mi legyen az üzenet. Céges rendezvények esetén pedig az ügyféllel közösen is gondolkodhatunk, ha van már egy moodboard, amelyen felvázoltuk az elképzeléseinket.
Ha bővebben érdekel a téma, iratkozz be a MOE Rendezvényakadémia rendezvényszervező képzésére, ahol további jó tanácsokat is kaphatsz a hangulattábla létrehozásához, felhasználásához.
Szponzorált tartalmat olvastál.