Ilyenkor gyakran elégedetlen lesz a vevő, és problémás az információátadás is. A kerékpárszerelőket meg kell becsülni, és azt is meg kell érteni, hogy rendkívül összetett a munkájuk. A panaszok többsége mögött sokszor irreális elvárások és félreértések bújnak meg. Cikkünkkel szeretnénk rávilágítani arra, hogy hol csúsznak el a dolgok.
A bicajszerelés világáról
Ha van egy kis érzéked a műszaki dolgokhoz, a bringákhoz, akkor érdemes elsajátítanod a szerelés fortélyait is, mivel így te is át fogod látni azt, hogy mit vársz/várhatsz el a szerelőtől. A Bikepro.hu kerékpáros webshop lánckeréksor felrakás tippjei már sokat segíthetnek neked, de a weboldalon még több “csináld magad” érdekesség vár rád. A váltóbeállítás, a racsnilevétel vagy a teleszkópjavítás például otthon is megoldható.
Nem kötelező személyesen elvégezni a munkát, de ha tájékozódunk a témában, akkor azt is látni fogjuk, hogy milyen nehézségei vannak az egyes munkafolyamatoknak, és sokkal megértőbbek leszünk a szerelővel is.
A konfliktusok leggyakoribb okai
Az egyik fő ok, ami miatt nézeteltérések bontakozhatnak ki: a komplexitás. Nem szabad elfelejteni, hogy a mai bringák összetett szerkezetek. Gondoljunk csak bele! Ott van például a modern MTB felfüggesztés-rendszer, a teleszkópvilla vagy a hidraulikus fék. Valamennyi alkatrész szereléséhez kell némi készség.
A belső kábelezés kifejezetten a szerelők rémálma, épp úgy, mint a bowdencsere. Amikor elkészülnek a munkával, minden jó, de a probléma jelentkezik 1-2 év múlva, és ilyenkor már lejárt a garancia, ilyenkor is hibáztatják az emberek a szerelőket.
De ezen sem kellene annyira meglepődnie az ügyfélnek, ugyanis a bowdencsere háromcsillagos nehézségű feladat lett, ami nemcsak speciális felszerelést, de nagy szakértelmet és szerelői tapasztalatot egyaránt igényel.
A piszkos anyagiak…
Minden vásárló arra vágyik, hogy tartós bringát vegyen, ami 20-30 évvel ezelőtt még megoldható is volt. Azonban ma ennek a követelménynek egy bizonyos árszint alatt már lehetetlen megfelelni, maga az árszintelvárás pedig az el nem ismert komplexitásra vezethető vissza.
A minőség biztosítása nem egyszerű a gyártó számára, főleg a költségtényezők miatt. A megfelelő költségek mellett igyekeznek jobb, innovatívabb technológiákkal előrukkolni, és egyre inkább túlbonyolítanak mindent, amire nem feltétlenül van mindig szükség. Sajnos ez odáig fajul, hogy az adott technológiát, szerkezetet nem mindig van idő véglegesíteni.
Később rengeteg műszaki probléma adódik, amit természetesen a vásárló a szerelőn akar levezetni. Számára bonyolultabb a munka, emiatt drágább is lesz, s ezzel az ügyfelek nem mindig értenek egyet.
Sokszor tehát azt tapasztaljuk, hogy nem érti meg a szerelő, amit szeretnénk, de ilyenkor el kell gondolkoznunk, hogy mi beleképzeltük-e magunkat az ő helyébe.
Szponzorált tartalmat olvastál!