Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a kaposvári intermodális központot, melynek egy részét már eddig is használhatták a városlakók. A tervezett ünnepség, így a hordógurítás az Esterházy-hídon elmaradt, s Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sem jött el az eseményre, melyen Szita Károly elmondta: Kaposvár új jelképe a híd. A beruházást öt éve jelentették be a Modern Városok Program keretében, ám a csomópont ötlete már 2013-ban körvonalazódni látszott.. Szita Károly kijelentette: 32ezren fordulnak meg naponta a területen, emellett megköszönte a városlakók türelmét az építkezés alatt.
Homolya Róbert szerint jó és hatékony közlekedés nélkül nem beszélhetünk élhető városról. Meg kell szüntetni a közlekedési párhuzamosságokat. Egységes jegyrendszer és a kaposvárihoz hasonló infrastrukturális beruházások kellenek a versenyképes tömegközlekedéshez. .
Az intermodális központnak az első tervek szerint 2019-re, a módosított változat szerint az idén nyárra kellett volna elkészülnie. A 17,7 milliárd forintba kerülő beruházás építési részét a Swietelsky Építő Kft. és cseh cége, a Swietelsky stavebni s.r.o. végezte, mely nettó 11,9 milliárdos ajánlattal nyert a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt pályázaton. Az eredeti, még 35 milliárdos tervekben még a rendezőpályaudvar áttelepítéséről, valamint egy a városközpontból a Donnerbe vezető hídról, illetve a vasúti vágányokhoz vezető aluljáróról is szó esett, végül gyalogos-kerékpáros felüljáró (azaz az Esterházy-híd) épült, a távolsági buszállomást is a vasút mellé helyezték a helyivel közös főépülettel, P+R parkolókat alakítottak ki, megújultak a környék közútjai, valamint közúti felüljáró épült a Hársfa utcától a Béla Király út és a Csík Ferenc sétány felé és megújult a Petőfi tér és környéke is.
Korábbi cikkeink a témában: