A világjárvány miatt több üzletágban is komoly gondokat okozott. Gazdaságilag a jelenlegi időszak nehéz a cégeknek és a dolgozóknak egyaránt. Helyben nézve a dolgot, a korlátozások bejelentését követően meg is kérdeztünk kaposvári vendéglátósokat, mit is jelent a mostani helyzet. Akkori cikkünkből pár mondatot emelnénk ki:
A helyzet kritikus. Az éttermek próbálkoznak a kiszállítással és az elviteles rendelésekkel, de a kocsmáknak és a bároknak szinte teljesen be kellett zárni. Elvétve maradt csak nyitva elviteles kávézó Kaposváron.
Múlt héten az egyik "elviteles" helynek, az Eleven Kultúrbisztrónak kellett bedobnia a törölközőt. Ők rövid bejegyzésükben ennyit mondtak:
"Próbáltuk, próbáltuk de nem ment! A forgalmunk 20%-a semmire nem elég! Ezért egy időre bezárunk! Nyitunk ha a Viktor megengedi!"
Megkérdeztük a kaposvári Kultik Mozit, hogyan tudják átvészelni a kialakult helyzetet.
Elmondták, hogy számszerűsíteni még nem tudják a kiesést, hiszen nincs tudomásuk a bezárás időtartamáról és a tervezett filmek bemutatójáról. Hozzátették:
"A november és december hagyományosan kiemelkedően jó időszaknak számít. Tavaly például ebben az időszakban volt a legmagasabb nézőszámunk a mozi történetében. Ha belevesszük az elmúlt hónapok nehézségeit is, elmondhatjuk, hogy órási kiesésről van szó."
Érdeklődtünk, hogy szükséges volt-e elbocsátani alkalmazottakat a kialakult nehéz gazdasági helyzet miatt.
Horváth Szilvia a Kultik Mozihálózat marketing vezetője kérdéseinkre válaszolva hozzátette:
Sajnos szükség, volt a költségeink csökkentésére. Ugyanakkor a mozi nagy beruházás, szükséges akkor is karban tartani, ha nincsenek látogatóink. A vetítőgépeket pl. folyamatosan "dolgoztatni" kell, ehhez pedig szükség van kollégáinkra.
Kerestük a Csiky Gergely Színházat, de ők életvitelszerűen elzárkóznak a kérdéseink elől, tehát marad a jól megszokott: "Kérdéseinket elküldtük a Csiky Gergely Színháznak, amint válaszolnak frissítjük a cikket. " toposz.
Fotó: Illusztráció - Pixabay