Ez a járatritkítás. Mind a két városvezető racionalizálásra hivatkozva változtatta meg saját városa tömegközlekedését, de végül kiderült, az egész nem szólt másról, mint egyszerű járatritkításról.
Kaposváron Szita Károly 42 százalékkal csökkentette a járatok számát még 2021. március 1-jével. A kaposváriak hatalmas felháborodása kísérte a polgármester lépését. Felder Frigyes LMP-s képviselő adatigényléssel fordult Turnai Károlyhoz, a Kaposvári Közlekedési Zrt. vezérigazgatójához, hogy a kaposváriak tisztában legyenek a járatcsökkentés hátterével, de üzleti titokra hivatkozva nem adtak választ Szitáék. Felder aláírásgyűjtésbe kezdett, majd a több száz aláírás hatására némiképp változtattak a járatokon, de lényegében maradt a drasztikus csökkentés.
Múlt héten a budapesti járatritkítás ügye Karácsony Gergely lebukásával kezdődött, hisz fű alatt, bejelentés és egyeztetés nélkül ritkított meg a BKK 53 járatot – jelentette ki Vitézy Dávid. Karácsony Gergely szerint nincs is járatritkítás, de Vitézy részletesen bemutatta, hogy 53 járat ritkult. 43 buszjárat, 4 villamosjárat és 6 trolivonal ritkult és egyetlenegy vonalon sincs sűrűbb közlekedés.
Vitézy Dávid - Kép forrása: Vitézy Dávid Facebook-oldala
Vitézy felszólította Karácsony Gergelyt, hogy vonja vissza a járatritkítást és állítsa vissza az eredeti menetrendet.
Szita Károly és Karácsony Gergely, úgy tűnik, a megszorításokban, a tömegközlekedés ellehetetlenítésében és a sunnyogásba teljesen egyetért. Szita és Karácsony egyeztetés nélkül, egyik napról a másikra hajtotta végre a tömegközlekedés megszorítását, a városlakók megkérdezése nélkül.